Monday, November 10, 2008

ape nak buat?

Next….

Apa nak buat lagi..

Hari ini..

1.Petang nie aku nak mendaki balai cerap menikmati alam.
2.Kemudian aku ingin menikmati nasi lemak telur bersama junior course mate sambil berbicara isu2 semasa.
3.Siapkan panel2 yang dikehendaki AyahSaid.
4.Mengaji dan bersolat seperti sediakala.
5.mengulangkaji subjek amalan perancangan

Esok hari..

1.Aku bangun dan terus memanjat syukur, sebab diberi peluang terus mencari..
2.Menikmati suasana pagi di taman-taman hijau dan bertegur sapa dengan makhluk ciptaaNYA.
3.Menghirup secawan air nescafe barangkali dengan sebungkus nasi lemak.
4.Mungkin juga berdiskusi dengan pensyarah disini, agar mentaliti, ketajaman berhujah, kritikal idea, pendapat, pemerhatian aku tidak seperti mereka yang lain.

“Kemudian..hidup aku masih serupa. Aku sibukkan diri dengan berpersatuan, berbincang, menikmati panorama alam, mencari ilmu di setiap helaian, sentiasa menjaga hak-hak orang lain disekeliling, menjaga hati, menjaga pemikiran. semoga aku menjadi insan yang diredhai..”

“Sudah penat aku melayani perasaan..hanyut entah kemana, ini bukan nada kecewa, bahkan jauh sekali sakit hati”.

“Aku terus pelajari dari pengalaman, tapi juniorku kata, pengalaman pun masih tidak boleh menjadi guru jika tidak disertai ilmu”.

Maka aku putuskan [PENGALAMAN+ILMU].

“Aku ingat dalam dunia sudah pupus manusia seperti ini, manusia yang masih ada kewarasan untuk berbicara dengan pemikiran yang dikurnia!. Sebab aku sedih, manusia tidak lagi minat pada ilmu. Tidak minat untuk berdiskusi. Aku masih terus mencari”.

”Dan aku akan terus tersenyum memikir hal peribadi, tanpa sedikit tergugat usaha aku perbaiki diri”.

No comments:

Post a Comment

Sila komen.