Saturday, November 1, 2008

Aku suka HIJAU


Seindah ALAM

Aku suka HIJAU!..sALAM semua rerakan..eh de ke rerakan?hahaha..apo khbar?eh mesti ler sihat. Confirm. Ubat untuk tak sakit-YAKIN diri tak sakit. Cuba anda kata setiap masa, aku tak sihat la, pening la, itu la ini la, banyak pulok cekodok kamu ye?..betul sebenarnya tak payah ubat doktor pun kalu kite sakit, ofcos la itu one of the way kne usaha. Tapi ubat paling mujarab ada pada diri. Yep..MINDA kita. Subahanallah..Selama ini aku tak pernah tau pun berape power nye minda ni kan. Terapi minda gitu. OK balik semula kisah HIJAU kita hari nie..pAGI Ni ntoh kenapa aku boleh pergi berjogging! Yep berjogging..dengan junior2 cosmate. Eh bila plok aku minat bab2 sukan nie. Memang tak bape minat. Ntoh kenapa aku bersemangat pagi nih. Junior aku datang kejut subuh dan ajak nak jogging. eH pekene kamu ni? Eh ok je :) Aku menyelusuri jalan di pusat kesihatan terus ke kolej 12. Jogging la, takkan nek moto plok! kamu nie..Sekeliling aku berdiri deretan kemas pokok2 mennggamit pemandangan. Subahanallah cantik. Dengan samar2 kelam2, kabus, sinar sang mentari yang baru bangkit. Memang cantik. Padahal aku bukan tak pernah tengok pokok?hahaha. Tapi kali nie..ntoh la..Semua HIJAU. Hati aku sejuk, damai, tenang. Dan selepas bersarapan (tak makan, nasik lemak basi) aku pun balik bersiap untuk ke kelas. Dan sekali lagi aku pilih baju hijau berdaun kegemaran aku. Baju ni aku beli kat big bundle kat jb dulu. Baju rm5! hahaha..Cantik kan? Anda macam mana? Warna menggambarkan mood seseorang pada hari itu. Dengan warna juga kita dapat ceriakan orang. Dengan warna juga kita dapat sedihkan orang..Aku tujukan posting kali ini untuk mereka yang suka warna HIJAU, untuk pokok disekeliling aku, untuk rumput yg menjalar di bumi. Dan untuk anda di MERANTI yg memakai baju HIJAU..SaLam Bahagia buat anda!

Semoga ALLAH mengekalkan RAHMATnya yg tidak putus2 bagi orang2 BERFIKIR..

"TENGOK ALAM SEKELILING ANDA & BELAJAR!!"

No comments:

Post a Comment

Sila komen.