Tuesday, June 30, 2009

BIJAK MEMILIH KAWAN

BIJAK MEMILIH KAWAN

Salam

Kawan, sahabat, rakan atau teman adalah istilah yang tidak asing kepada kita selaku seorang mahasiswa di kampus. Sejak hari pertama kita mendaftarkan diri sebagai mahasiswa di kampus sehingga hari penganugerahan ijazah kelak, kawan menjadi sebahagian insan istimewa kepada kita. Takkala sakit teman bertanya khabar menjaga kita. Begitu juga apabila kita berduka pasti ada yang bertanya. Namun ada juga individu yang mengambil peluang atas keikhlasan seseorang itu untuk berkawan dengan menipu dan sebagainya. Tidak dinafikan sumbangan seorang teman dalam pembentukan pemikiran dan tingkah laku sepanjang mahasiswa berada di kampus pengajian mereka. Ada dua kemungkinan iaitu sama ada kawan yang dipilih itu bakal mencorakkan kita menjadi insan yang lebih baik atau sebaliknya. Pembentukan karektor seseorang itu turut dipengaruhi oleh teman yang dipilih mereka. Jika dilihat secara logik akal fikiran, mereka yang lebih baik pasti mencari rakan-rakan mereka dikalangan golongan yang baik, begitu juga sebaliknya. Manusia sukar untuk hidup keseorangan. Mereka memelurkan seseorang untuk berkomunikasi, saling mengambil perhatian dan kasih sayang. Ini adalah kehendak manusia.

Mahasiswa mula terdedah dengan pelbagai karektor teman yang dikenali sepanjang pengajian mereka. Ada yang bersikap negatif ada pula yang positif. Sesuai dengan jiwa golongan mahasiswa yang terdiri daripada umur 20an, sentiasa ingin mencuba dan meneroka perkara baru. Perasaan ini mula diterjemahkan dengan mencari ‘geng’ yang sekepala atau sealiran dengan dirinya. Terbentuk kumpulan kecil dengan identiti tertentu supaya mereka dikenali iaitu dengan mengubah cara berpakaian dan berkomunikasi. Mereka mula tercari-cari identiti atau imej yang ingin ditonjolkan kepada masyarakat umum diluar. Begitu juga perlakuan individu tersebut berubah dan disesuaikan pula dengan budaya tertentu supaya tidak dikatakan ketinggalan dengan kumpulan mereka. Sedia maklum kumpulan-kumpulan tersebut yang wujud di kampus lebih berkiblatkan Barat dan budaya asing. Mereka meniru, tanpa berfikir. Maka lahirlah seorang mahasiswa tanpa identiti. Hanya mengikut aliran perdana (yang belum tentu benar) kerana dengan alasan fesyen dan budaya telah digayakan oleh ramai orang.

Penulisan kali ini bukan sahaja ingin mengupas mengenai identiti yang ditiru sebahagian besar mahasiswa tetapi begitu juga mengenai sikap, tingkah laku dan pemikiran. Selain isu budaya, tingkah laku terdapat segelintir mahasiswa yang tidak menggambarkan langsung keintelektualan diimpikan oleh negara. Sikap negatif seperti malas, buang masa, tidak menghormati orang tua (pensyarah misalnya) dan sebagainya menjadi-jadi. Ditambah pula media kita yang sentiasa menggalakkan hiburan dikalanagn masyarakat. Dunia keintelektualan pada hari ini hanya dipandang ringan oleh mahasiswa sendiri yang nyata lebih menggemari dunia hiburan!.

Tidak dinafikan pada hari ini, rakan mahupun sahabat yang akan membentuk keperibadian anda pada masa hadapan. Adalah mustahil untuk keluarga memantau kerana faktor jarak dan sebagainya, malah mahasiswa sendiri yang telah dikatakan mencapai usia matang dan mampu membuat keputusan perlu bijak dalam memilih sahabat. Kini mereka yang begelar mahasiswa perlu mengahabiskan masa selama 3-5tahun pengajian di kampus. Masa yang kritikal bagi individu tanpa asas yang kukuh dari segi identiti, karektor dan pemikiran kerana mereka akan mudah terpengaruh sebaik saja menjejaki kehidupan kampus. Akhir kata pilihlah rakan yang menyelamatkan diri anda bukannya merosakkan masa hadapan.

Im in de skY








Salam

Let go!!..kite terbang same2 redah langit KL...
Lokasi : Tingkat 29, DBKL menara 1, Jln Raja Laut
Masa : 1300-1400 (sanggup tak rehat)
Tarikh : 30/6/2009
Partner : Afiq









Kembare ujung minggu







Lokasi: The Mines.
Masa: 5pm
Aktivti : Jalan2+makan2 ngan family.
Gambor :
1. Baju baru..kekekeke.
2. Ada bot penambang macam kat Terengganu dalam shopping mall..
3. Cantik UFO dalam mall nih..

Monday, June 29, 2009

Sukesuki Im

"Anak kucing Im tengah YM dengan temannya.."
Lokasi : Rumah Im
Masa: -
Tarikh : -






"Penulis baru dibebaskan dari ISA....hahahaha..".

Lokasi : Penjara pudu

Masa : 3pm

Tarikh: 27/6/09



"Jamuan bersama rakyat di SOGO..heee"
Lokasi : Food court SOGO
Masa: 2pm
Tarikh : 27/6/09




"Antara kerja dan nasi lemak..im dalam dilema".
Lokasi : Tingkat 10 DBKL
Masa: pagi
Tarikh : tak ingat dah..





"Aku dah sesat..mane Terengganu nih?"
Lokasi : Sekitar pudu jail
Masa: 3.12pm
Tarikh : 27/6/09






Sunday, June 28, 2009

Mahasiswa perlu membaca


Salam


Mahasiswa yang cakna mengenai isu-isu semasa adalah mahasiswa yang suka membaca. Tanpa membaca seseorang itu sukar untuk mengetahui sebarang isu atau perkara yang berlaku di sekeliling mereka. Konteks pembacaan pula meluas skop dan bidangnya. Bergantung kepada jenis bahan bacaan yang ingin dibaca atau tahap pemikiran seseorang itu. Adakalanya seseorang itu lebih cenderung hal ehwal politik semata-mata atau pun mungkin juga mengenai buku-buku bercorak pemikiran dan falsafah.


Penulis percaya tidak ramai yang mahasiswa kita yang gemar membaca buku-buku seperti yang dinyatakan di atas. Mungkin diaanggap sesetengah bahan bacaan seperti itu agak sukar untuk difahami dan dihayati berbanding bahan bacaan yang lebih bersifat santai dan bersahaja seperti majalah yang memenuhi pasaran semasa. Tetapi kita dapat lihat, daripada pembacaan seseorang mahasiswa itu, perwatakan dan pemikiran dirinya turut terkesan. Apabila di ajak berbincang dan berdiskusi mengenai seseuatu isu, penuh fakta dan pandangan bernas dikemukakan.


Lebih luas jenis bahan bacaan seseorang mahasiswa, lebih banyak cabang dan bidang yang boleh dikupasnya dengan baik, tidak kira sama ada politik, falsafah, agama, motivasi, sains dan teknologi serta banyak lagi. Mahasiswa pada hari ini tidak boleh menjadi seoarang yang rigid atau kaku. Pelbagaikan jenis bahan bacaan supaya banyak ilmu pengetahuan diperolehi. Pada pandangan penulis, amat rugi jika seseorang itu diperingkat universiti masih belum mempunyai minat dan keinginan untuk membaca sedangkan di kampus ialah pusat segala ilmu pengetahun yang perlu dicedok setiap mahasiswa.


Mulakan minat membaca hanya dengan membaca bahan bacaan yang lebih ringan dan santai seperti komik dan majalah umum yang berinformasi. Kemudian pilih pula buku-buku yang lebih berat dan bersifat pengkhususan. Bergantung kepada kecenderungan individu tersebut, tetapi tidak salah jika mempelbagaikan bahan bacaan kita. Penulis percaya negara kita sekarang mempunyai kemudahan yang baik dalam mendapatkan pelbagai jenis buku. Pada suatu ketika dahulu adalah sukar melihat rakyat Malaysia membaca buku sambil membaca buku mengisi masa luang. Sekarang kita dapat lihat rakyat kita semakin tidak segan untuk membaca walaupun sambil berasak-asak dalam transit aliran ringan (LRT).


Fenomena seperti itu tidak pelik jika kaum lain yang memegang buku atau surat khabar sambil berjalan dan membaca. Agak sukar menemui kaum Melayu membaca di tempat-tempat awam. Tetapi penulis yakin sifat malu dan malas membaca dikalangan bangsa kita dapat diubah dengan kemasukan bahan bacaan yang memenuhi ruang pasaran di negara kita, bukan sahaja murah tetapi juga berkualiti. Diharapkan penerbit dan penulis buku di negara kita terus memperhebatkan usaha dengan menerbitkan pelabagai bahan bacaan untuk rakyat.


Kebanyakkan buku yang diimport agak tinggi harganya berbanding yang diterbitkan dalam negara. Banyakkan lagi kempen dan pesta buku, bukannya konsert setiap minggu. Penulis juga mencadangkan supaya pesta buku berskala besar seperti Pesta Buku Antarabangsa diadakan di setiap negeri. Ayuh mahasiswa, ambil peluang untuk mencari sebanyak mungkin pengetahuan di menara gading.


Selamat membaca!

Istilah H1N1 n SELSEMA BABI!

Salam..loh tak paham aku dibuatnya..dah ler rakyat mcam aku nih tak paham sangat hal ehwal medical nih. Nih isu istilah nak guna nama SELSEMA BABI ke or H1N1..hahaha. Tergelak pon ade. Dalam bilangan pesakit yang semakin bertambah, tanpa penyelesaian konkrit atau sebarang ubat ditemui. Kementerian kat Malaysia pula sibuk isu istilah...hahahah..memang kelako betui. Nih hah leh bace kat sini.. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0628&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_02.htm

Kementerian Kesihatan nak guna H1N1 supaya selari dengan WHO. manakala Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan nak guna SELSEMA BABI. Persoalan utk kedua2 kementerian..time tengah wabak macam nih pon sempat korang nak berpolitik ek??

Rakyat RISAU>>

Saturday, June 27, 2009

Tips kuarantin H1N1

H1N1: 10 panduan kuarantin di rumah
Jun 27, 09 4:38pm


10 langkah yang perlu dilakukan semasa kuarantin di rumah seperti garis panduan yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan.

1. Anda perlu berada di rumah sepanjang tempoh kuarantin yang ditetapkan (seboleh-bolehnya duduk dalam bilik berasingan dari ahli keluarga yang lain).

2. Anda tidak dibenarkan keluar dari rumah sama ada untuk bertugas, pergi ke sekolah, tuisyen, rumah ibadat, majlis makan, kenduri, membeli-belah dan lain-lain aktiviti atau mana-mana tempat awam.

3. Amalkan kebersihan diri:Tutup mulut dan hidung dengan tisu, tuala atau sapu tangan apabila batuk atau bersin. Buang tisu yang telah digunakan ke dalam tong sampah.Kerap membasuh tangan dengan air dan sabun terutama selepas batuk atau bersin. Basuh tangan selepas menyentuh hidung, mulut dan mata anda.Elakkan berkongsi tandas, peralatan peribadi seperti tuala, sapu tangan dan lain-lain.Pastikan pengudaraan yang baik di dalam rumahPermukaan objek seperti lantai dan meja yang tercemar oleh cecair hidung atau mulut perlu dibersihkan. Gunakan bahan cucian berasaskan klorin (misalnya, chlorox - campurkan 1 bahagian chlorox dengan 49 bahagian air).

4. Jika anda demam, batuk dan mengalami gejala-gejala selesema dan perlu berhubung dengan orang lain, gunakan penutup mulut dan hidung (mask).

5. Kurangkan pertemuan dengan rakan atau saudara mara dan elakkan dari hadir di tempat awam.

6. Pantau suhu badan (demam) dan tanda-tanda jangkitan setiap hari sepanjang tempoh kuarantin.

7. Dapatkan bantuan saudara mara atau rakan bagi memperolehi keperluan harian jika tinggal bersendirian.

8. Catatkan nama, nombor telefon dan alamat saudara mara, rakan atau mereka yang mengunjungi rumah anda.

9. Segera hubungi Pegawai Kesihatan Daerah berdekatan sekiranya mengalami demam atau gejala-gejala lain penyakit.

10. Ikuti perkembangan semasa mengenai penyakit ini dari laman web Kementerian Kesihatan Malaysia, radio, TV dan akhbar.

Panduan ini diterbitkan sepenuhnya seperti disediakan oleh Kementerian Kesihatan di laman webnya 26 Jun 2009

LI n Kematian Mikail..

Salam.

Ada beberapa perkara yang akan/berlaku dalam beberapa hari lalu/ akan datang menarik perhatian aku sebagai pemerhati. Pemerhati tidak perlu dilantik, cukup untuk diri sendiri berfikir dan menganalisis. Ambil pengajaran di sebalik kejadian. Beruntung kepada mereka yang suka berfikir walau seketika.
Latihan industri (11/5-3/7/09)
2 bulan aku naik turun di tingkat 10 DBKL menara 1 buat LI. Banyak jugak aku belajo dekat citu. Selain ilmu2 biasa dlm bidang planning. Aku juga belajo ilmu utk kenal manusia. Ilmu nih kite boleh belajo dengan memerhati. Manusia nih banyak ragam dan perangainya. Kalu kite bincang dalam konteks bekerja, ada yang jenis senyap hasil kerja mantap. Ada pulok kerja popekpopek (merungut.sampai kerja selesai dibuat)..hasil kerja pon bagus. Ada jugok hok bising je lebih...kerja satu pon tak berkualiti. Ada pendiam tapi. Ada yang suka merungut. Tapi akhirnya walau mcam mana pon manusia nih.. HASIL KERJA jugak akan dinilai oleh orang lain. sama ada BAGUS/ALA KADAR BAGUS/TAK BAGUS. Bagi yang bekerja, teruskan kerja anda selagi pekerjaan kita masih selari dengan norma2 manusia dan agama...
MJ meninggal(26/6/09)
Wah..uncle MJ nih aku pon tak kenal sangat. Sebab bukan uncle aku..hahaha..tapi aku bila ku dengar radio berite kematian MJ..aku sedikit tkjut. Bukan sebab MINAT!. Tkjut bila ramai sungguh org duk puja die. Bila aku semak2 surat khabar hari nie.Terpampang muka die kat muka depan paper. Betape famous dan terkejutnya dunia terhadap kematian MJ. Raje Pop?. Ek ntoh aku pon tak amik tau sangat hal ehwal artis, yang aku tau HEP kat UTM..hahaha..Ade lah blog kawan kepada kawan komen, kenapa berita kematian dia satu dunia amik kisah. Amik tahu. Sampai satu hari suntuk radio pasang lagu2 dia? Kenapa individu yang lebih layak utk mendapat penghargaan tak diingati atau diratapi (aspek positif)?cth Nabi Muhammad SAW. Tokoh2 ilmuan lain?. Aku pon tak kenal. Tapi boleh bace buku2 belambak je kan?. Tapi kenapa artis??Kenapa penyanyi?Pelakon?. Aku semakin pelik bila sebuah stesen radio memainkan beberapa kali rakaman perbualan antara peminat MJ di Malaysia yang mendakwa pernah bersalam dan bergambar dengan MJ semasa dtg wat show kat Malaysia. Bila ditanya DJ tuh.."lembut tak tangan MJ masa awak salam dia??" tanya DJ. "Ehhh..lembut sangat!!!!" dijawab peminat tuh. Haih aku percaya pemanggil tuh Melayu n Islam. Orang Melayu je yang selalu tergila akan artis2,nyanyi2, konsert2 nih..jarang dengor bangsa len. Ada tapi takde fanatik cam kite. Berita menujukkan pngumuman kematian oleh abang MJ (peluk ISLAM) yang mengatakan arwah seorang ISLAM..dengan namanya MIKAIL..ameen harap2.. Hanya Allah Swt saje mampu mengangkat martabat seseorang itu :)
MHS 2009/2010
Selamat datang aku ucapkan sekali lagi..ucapan yang sentiasa melintasi telinga aku. Sebaik saja memasuki menara gading. Penat aku cari gading..tak jumpe2..hahahaha. Tht joke..hahah. Ermm.
Tahniah kepada adik2 ku..cari lah sebanyak ilmu kat kampus nanti ok. Good luck jugak kepada ejen2..eh jap..KREW!..hahah..Oo..Pjoe nanti mung! (kawan seblogger). Terkejut jugak kawalan dan pemeriksaan kesihatan yang dilakukan.Takut tersebarnye H1N1 kat UTM.Eh Pjoe anto gambor krew2 tngoh possing pakai MASK!!!hahaha..Good Luck utk smee.
Sedeyy..niat suci "dihalang".. :(

Wednesday, June 24, 2009

redo..Laporan LI

Salam..

Akhirnye...latihan praktikal aku akan habis lagi seminggu plus minus (3/7/2009). AKu akan terus balik ke Skudai by next 4hb. Erm..banyak aku belajo kat cni. Kat tingkat 10 menara 1 DBKL. Dulu kecik2 aku tak tau pon DBKL nih pebende..hahaha. Ujung minggu besenye lepak kat dataran merdeka main kat padang tuh time kecik2. Now dah besor..hahah dah jadi orang tue. Biar fizikal yang muda tapi tua pemikirannya.. tak gituh dolah? Aku amik kesempatan selepas selesai menyiapkan report utk disemak dan disign oleh my penyelia..Pn Nor Janah. Pegawai Perancang Bandar. Bekas student UiTM. Sempat juga aku berbual dan berbincang bertukar pendapat mengenai bidang planning nie..

"You best student ke? Saya dapat tahu you best student?" tanya bos.
"Eh takdelah puan, ramai lagi yang pandai dari saya.." jawab aku.

Perbincangan kami berlarutan dengan bersoalkan mengenai kehidupan aku di kampus, pasal planning, mengenai family aku..Sampaikan soalan "awak ada girlfren ke?"...hahaha. Aku terdiam lama dan aku jawab "takde puan..tapi adalah family saya kenal.."hahahaha..kami tergelak.Semuanya aku cerita. Beliau memohon maaf sebab tidak dapat membantu dan memberi perhatian sangat pada aku sepanjang tempoh latihan ini. Maklumlah beliau selalu pergi meeting sana sini. Kebanyakkan Akak Fiza & staf2 lain yang ajar.

Sambil2 dia sbuk menyemak dan meminda laporan aku..die bertanya " awak berminat ke dengan planning nih?"

YES! positive..hahaha.

Agak lama aku duduk dalam bilik dia..hasilnya aku kena REDOOO!! 2kali report tuh..huhuh..now die tngah sign semua borang penilaian dan dokumen tamat latihan aku...

Yeah Sayonara DBKL...kkekeke..nanti kalu aku dtg balik mane ler tau jadi PENGARAH PERANCANG BANDAR ke...or paling tidak DATUK BANDAR je..heehehe. InsyaAllah. Next week my department will make makan2 for me..heee.

Sunday, June 21, 2009

Pening kepale..

Salam..ergh..nape pening kepale plok nih..huhu. Baru nak ciaplan report LI. Em..petang ckit ler wat. Berehat dulu. Igtkan nak bali to Skudai hari Jumaat nih. Tolong kekawan MPP len kat UTM uruskan new intake. Tapi kene beli tiket siap2 ler..huhuhu. Kang tak balik plok ku habiskan LI. Ade seminggu lepas MHS. 4hb baru ler balik trus...

Saturday, June 20, 2009

Tahniah!!

TAHNIAH & CONGRATULATION

To all student that has been choose utk masuk ke IPTA. Tahniah diucapkan, anda akan melangkah ke aras seterusnya, sebagai mahasiswa di pengajian tinggi. Gunakan peluang dan kepercayaan ini untuk memperbaiki diri supaya menjadi lebih cemerlang. Ingat bukan kecemerlangan akademik semata-mata. Zaman kini memerlukan lebih dari itu..Suatu potensi diri yang akan adik2 jumpa semasa di kampus masing2. Geledah dan gali satu persatu peluang yang terbentang di depan mata. Good Luck!!

Tahniah juga kepada rakan2 ku di kampus yang memperolehi keputusan cemerlang dlm last examination. Ada yang meningkat, ada juga yang turun..(siapa ler tuh?hahaha). Jgn risau. Anda masih ada peluang. Jangan berputus asa!. Always be POSITIVE.

Kami di saf kepimpinan MPP akan sentiasa berusaha meningkatkan taraf kebajikan mahasiswa di kampus. Hanya dengan kerjasama dan maklum balas dari kalangan rakan2 saja kita mampu menjadi yang terbaik dari yang cemerlang. Dari Mahasiswa utk Mahasiswa..

NoorAimranBSamsudin
Pengerusi JPLP
MPP UTM

KONSERT lagi

Salam

Ergh...KONSERT lagi..wah..tolong ler..INSPIRASI ke..ASPIRASI ke..(eh cm pnah dengar je..hahah)..tak kire ler pe namenye..I DONT LIKE CONCERT!!

Pekehenye Pak Leman oi..deke inspirasi ke tgok konsert?Huhu..eh lantak ler org kate aku nih anti itu ini..tapi sorry ler..memang tak minat. Im close my mind to LIKE that thing..

Aku sambut baik kementerian berkaitan nk pggil balik semua pengusaha TV utk berbincang mengenai kelambakan rancangan realiti yang tak sudah2 di kaca tv (tak pernah plok dengar TV plastik).

AbeMang

Salam

Allahamdulillah. Abe hambo doh dapat kejer..kat sbuah syarikat kat umah ni hah..huhu..Pergh tgok gaji yg ditawarkan jugak pergh..bulih cecah RM3***. Abgku amik civil engin structure di UKM. Baru je tamat harituh. Aku tompang gembire. Walaupun aku tak bape tau bidang2 kejuruteraan nih sebab jiwa aku jiwa PERANCANG..heee . Em..aku plok nak dptkan 1st degree dlm PERANCANG BANDAR. trus apply lecturer di UTM. Insyaallah..

*Tarikh aku kene campak, abangku 1st day g keje..hahhaa

TV islam?

TV islam?

Salam. Wah bunyi mcm best..heee. Aku baru post entry pasal TV. Tetibe surat kabor yang tak berape nak kabor (UTUSANG) http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0620&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_01.htm melaporkan Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Islam bersetuju nak wat satu channel baru khas utk tujuan itu..wah..ape agknye rancgan die ek?Eerr de tak cite2 mcm NurKasih?Ayat2 Cinta ke?heee..

Em..de pgrm motivasi mcm Motivasi Pagi ke ok jgk. Hee pagi tadi aku tgok slot "Menantu Pilihan"...etetettettt. Em atau rancangan HUJAH!! wah aku mmg suke style moderator die..hahaha. Ape2 pon..aku harap cadangan tersebut akan menjadi realiti dan diisi dengan sebaik2 rancangan.

Aku rasa ramai dah muak tgok apa yang dihidangkan pada hari ni. Betul ke? Hmm..tapi aku still tengok. Berpada-pada ler..

Meh kite g tgok alam...I LOVE HIJAU!

Thursday, June 18, 2009


Tv oh tv...mengape banyak sangat cite kurafat dari cite benar? Memang ko dicipta untuk menyesatkan manusia ek? Aku dh bosan dengan ko ler TV..Erg..de hiburan alternatif lain tak? Tengok berite, berite palsu. Tengok drama Melayu, ko tnjuk aurat. Tengok movie..lagi ler package..emm

Demam yg mencampakkan!


Salam.
Hohoho..aku nk gelak dulu..kekekekekeke. Tapi tulah die. Penulis kne demam campak!..Heh?Dah tue mcm nih pon kne demam cmpak lagi ke?huhh..emm penulis redha. Time sakit dpt phale lebih kalu kite besabo.hee..insyaallah. Emm pd pendapat penulis ler maybe time baby dulu tak kuo habis pykit nih. Rata2 ckp2 dari doc yg bukan doc pon..i mean my fren/fmly..pykit nih kuo skali je seumur idup. eh realy ke? So sape2 yg tau ler bkgsi fakta ok.hahaha. Sebenarnye hari nih masuk hari ke4 aku dh suspek tak sedap badan. Malam ke2 pas balik kje..dh seram sjuk. Ergk..demam. Sok pagi elok plok. Time aku jln2 kat ttwangse smlm aku prasan tgn ku bntik2..almak!DENGGI ke??Balik tuh repot kat Umi..
"Umi..tangan Dikran de bintik meroh2..kat badan pon de!"kate Dikran.
"De sakit sendi dok?"balas Umi.
"Smlm mase demam de ler rase lenguh2"reply Dikran.
Disebabkan suspect DENGGI..sbb kwsn Gombak nih pusat kjhatan NYAMUK..mnghisap DARAH..mnybbkan pskit akan bertukor menjadi NYAMUK JADIAN!Herk??Aku pon bergegas ke klinik..DR SHAH.
Ade ke patut Dr. pggil penulis BOY??Huh muda sgt ke?Penulis nih klu kawen dh de 2orang ank kot..hahaha.Opss..back to story.
Nk dijdikan cite lagi. Aku terlupe nk mtak mc. Dr pon tak tnye..maybe igt aku skulah kot. Akak kat kaunter ubat tanye baru terigat..eh aku keje la. Tak pasal2 akak tuh g masuk balik tanye Dr.hahaha..dpt ler shari.
Eh tq to SAkura Merah Jambu wat anouncment cmtuh!!huhuh..len kali bagitau kat radio n TV.hahahah..http://nadiafitrihavez.blogspot.com/ & kawan2 len jgk yg bertanye kabo..tq.
Huhuhu..sok nk g kerje!Tak kire..eerg Dr. kate jgn sntuh penulis t berjangkit!kekekeke..winkwink. Ergk im dh jadi Zombi!!

Wednesday, June 17, 2009

Polis KL pakai Mitshubishi Lancer?




Mitshubishi Lancer...Polis pakai ketenih?
Skali kne langgor dek orang jahat tak ke nangis tuh..hahaha.
Yeah..keto lutut ler orang jahat kat KL nih bile kena kejo ngan polis
Nih gambor yang smpat penulis amik time pergi tgok proses mengundi ahli koperasi DBKL di Stadium DBKL Titiwangsa.
Kebetulan penulis bawak kamera.
Rasanya de raptai polis wat persembahan kat tasik tuh.
Turut kelihatan GPA turun dari helikopter..tak sempat penulis nk rakam.
Penulis dh perasan de adegan kejo mengejo guna kete nih kat Jln Tun razak mase tngoh tunggu bus di stesen titiwangsa last weekend.
Tengok de cameraman dok julur keluar dari kete polis tuh...hahaha

Perpustakaan Jabatan-DBKL Menara1











Tq afiq..cantik gambor ko amik..hahaha

Monday, June 15, 2009

Sunday, June 14, 2009

Gambor nih diambil dari Monorel..dari Kl Sentral-Titiwangsa. JOM!! Jalan2 KL...
I love urban design...Nak ganti Ayah Said
Penjara puduJalan raye..hahaha tak tau pe name..

Chow Kit...Nie Malaysie ke or Indon?




kawan2 baru im





Salam..

So sekali lagi..selamat berhujung minggu. Wah..aku bukan men lagi exited..tunggu minggu nih. Sebab nak jumpa kawan2. Abg Pian and team...Cik W+Cik N+Cik M+Awang+Mukrz (ank Dr M)..hahahah..

Semlam kami wat gathering kcik2 je..im tunggu dari kol 12 tau..huhuhu.lama giler..Abg Pian g amik ank2 buahnya dulu..Kol 230 gituh baru ler kami g mkan..ayam goreng pak mat (AGPM) haahah..Abg Pian belanje..

Sebenrnye dey all satu matriks. Im je matriks len..kekek..sesat. Sebab im kenal one of them..maka dipendekkan cite berkenalan ler ngan len time berjumpe kat Johor dulu..oh kenangan terindah kne tahan ngn polis sbb road tax mati..kat Angsana.

So past sembang2 pongpangpongpang..im g shopping buku2..bukumaniac!!..3 buku je. kat MPH...
jeng..jeng..jeng..

Acuan Minda-prof dr sidek baba
Bercinta sampai ke syurga-hasrizal abd jamil @ Saifulislam.com
Nak jadi jadi-dr hm tuah
Membina unggul lelaki-dr hm tuah
Majalah I edisi Jun

Friday, June 12, 2009

Nur Kasih

Nur Kasih..Cahaya kasih dan sayang dari kurniaaNYA.
Nur Kasih yang perlu dijaga nikmatnya supaya dari cahaya itu kita terima rahmatnya.
Beruntung kepada orang-orang yang suka berfikir walau sektika,
BuatMu..Nur Kasih yang sentiasa mengurniakan rezeki kepada umatNYA.

ELAUN LI!!

Salam

Tahniah diucapkan kepada kepimpinan mahasiswa utm-MPPUTM0809 kerana sentiasa berusaha menjaga kebajikan mahasiswa UTM walaupun tidak pulang bercuti.

Terbaru!! Elaun LI anda..sila rujuk di http://mzakio.blogspot.com/2009/06/berita-baik-elaun-latihan-industri.html

TERIMA KASIH SEMUA..

Noor Aimran B Samsudin
Pengerusi
Jab. Perhubungan Luar & Pengantarabangsaan
MPP UTM0809

Wednesday, June 10, 2009

hari bahagie im

Salam

Alahamdulillah...hari bahagia

  1. Pergi site visit
  2. Abg zali belanje rojak din kat ampang hilir past site visit
  3. Salah paham between im n friends dh setell...time taseh ajk im mkn skali ngn abang
  4. Charger baru laptop ke 3 dh beli..huhuh
  5. Beli buku acuan minda-prof sidek baba
  6. Tak makan nasik..ah?
  7. Tanya khabar...ngan bakal..Insyaallah
  8. Ramai mesej im..
  9. Takde duit time balik kerje lupe g atm..tetibe cek poket beg ade duit spare..
  10. Nampak kawan kite happy semule..
  11. Dapat anugerah...http://syahidiniman.blogspot.com/2009/06/tagged.html?showComment=1244565187019#c6463274089332139486

terime kaseh seme rakan2 im yg menghappy kan saye.... :D

Monday, June 8, 2009

......

teettt....anak siape nie ek??

mini GATHERING f6p1, kmns 0607

Salah satu kude transfomer3...eh ade ke?

Muke MABUK tuh sebenarnye....


Alip body mung lagi besor dari kete nih..hahahah :P


salam..


On last weekend..semalam ler tuh, hasyim+alif syamim (F6P1) together2 ngan bekas ketue praktikum kelas deyall, aku ler tuh..huhuh bersuke ria di kosmo theme park..Cosmo’s World Theme Park, the largest indoor theme park in Malaysia! Tak plan pon..si hasyim ajak..weh habis duit belanje aku seminggu!!..waaawawa...takpe kawan punye hal, dah ler susah nk jumpe..for the 1st time after 2 year tak berjumpe kami bermain sampai MABUK!!!...sape ler tuh..teeeeeeeetttttttt.




Main entrance to that theme park..fakta-aku tak pernah pergi even tht place has been open sejak zaman batu..kakakakakka

Based on "round2 until you lembik"-tema cosmo theme park!!

Fakta :
Roler coaster (x3)

Sotong (x3)


Spinner 360 (x2)...after that...teeeeettttt

Mery ground crazy (x3)


Bumper car (x1)

dalam masa 3pm-8pm
eh solat berenti ler...kekekeke

Weh tiang nih gego time roler koster lalu!!..Bek korang check skru die..


Penulis sempat amik gambo depan kete sendiri..


"Nape Hasyim, ko nak naik ke??"kata penulis..
Benefit lawatan sambil belajo ini...
*Mabuk laut..teeetttt cari toilet!
*Bajet minggu nih dah habis..huhu
*Lembik
*Penat & lenguh badan
Tak ternilai...PERSAHABATAN!! cewahh...F6P1 ready with MEGA GATHERING..err kat Terengganu boleh?? Ah takleh bantah...hahahahaha

Saturday, June 6, 2009

XPDC Sg Kanching 2

Wohuuu..best2..

Nih..tak tau ler sape..penulis berposing kat air terjun atas tuh..


Cantik kan?..cuti2..malaysia..hahahha


Nice view..