Sunday, October 26, 2008

belajar memberi dan menerima..


nurnasuha bt alwi dan adiknya di pesisir sg manir, terengganu.

sAlam semua sahabat handai, kekawan, all reader..etc..hahaha..sihat?mestilakan.kalau tak sihat boleh plok bukak blog ni.Allahamdulillah. Pagi ni aku ambil peluang selepas breakfast di arked utk posting cerita2 terbaru yang berlaku di sekeliling penulis/aku/saya..(saja letak pelbagai ganti nama diri) ada yg tegur, katanya im ni tak konsisten kejap pakai aku, pastu penulis, eh mcam2..ala sapa lagi?tuh yang tersenyum memanjang..:) hahaha. So semalam aku belajar beberapa perkara. One of that MEMBERI DAN MENERIMA.

Orang beri kita amik. KIta beri orang amik. Kan?betul tak?angguk la..hah cmtuh..so apa yg kita boleh belajar dari statement ni? Sebenanya kita kena belajar dan cuba memahami cmne nak menghargai hidup ni. Saya bagi contoh, org sayang pada kita, dia ambil berat makan minum, tanya khabar, sakit pening..so kita pon respond balik. Timba balas. Manusia ini ada satu perkara yang susah nak difahami, sentiasa dahagakan perhatian. I mean dalam konteks yg sihat lagi baik! bukan perhatian dengan mendedahkan aurat dll. sendiri paham. Memahami konsep kasih sayang yg sebenar membuat kita menghargai setiap insan di sekeliling kita. Nie tidak kita selalu sempitkan pandangan kita bahawa bila sebut sahaja kasih sayang, tak lain. COUPLE100! buka minda, buka hati.

semalam aku juga memahami apa itu memaafkan org lain, alah sesetengah org kata MENGHARGAI, BERkASIH SAYANG, BERMAAFAN nie dari sekolah rendah dah belajar. Tapi bila kita lalui hidup ni baru kita paham, apa maksud sebenarnya..saya nak ambil kesempatan kat sini nak ucapkan terima kasih pada SAHABAT di UUM, cik NurNasuha bt Alwi. Suha memang banyak memahami the real of friendship!

1 comment:

  1. thanks...kerna menhargai dan memahami saye jgak..Ingatlah...bukan mudah untuk berjumpe dgn orang yang ikhlas menghargai kite...

    ReplyDelete

Sila komen.