Friday, October 24, 2008

teruskan life cam bese..

Salam, selamat pagi..Wah pagi ni aku cukup happy. Sebab ape? Aku sendiri tak tahu. Aku mulakan keceriaan pagi nie dengan menghantar sms cmni “salam, morning sme!Start yo day with this ” pada kawan2. Wah ceria gitu. Tambah plok hujan pagi nie, so menghidupkan lagi suasana aku pagi2 cmni. Sebelum aku keluar dari bilik tadi sempat lagi aku menjamah sekeping dua roti yg disapu dengan peanut.emm memang best. Then aku sarungkan jaket cokelat yg selalu aku pakai tuh sebelum melangkah keluar dari bilik di G30 tuh. Cuaca sejuk mencocok kulit sawo matang aku. Ah tak kisah aku suka sangat pagi2 camni! Anda? Suka? Aku pergi ke meranti order teh tarik menenangkan lagi hati ku nie..buka laptop dan start penulisutk posting kali ini..pergh dah mcam penulis profesional plok. Gaya ada la tapi tak berapa reti, dalam proses belajar lagi..hahaha. Terima kasih ya kerana ramai jugak kawan2 komen dan bagi pendapat on my writing supaya dapat di inprove lagi.

Pendekn cerita, ceh baru mukadimah kat atas tuh...hahaha.Ok2 jangan marah, aku baru nak ajak ada semua happy & ceria!. So..sebenaranya semalam aku tidur lewat, bagi aku after midnight tuh dah lewat..Jarang sangat aku stay up. Tak kira la buat kerja ke, study ke. Semalam aku ciapkan sketching for my final project yg aku nak tunjuk pada lecturer aku pagi nie. One night juga la sahabat saya, cik nurul menemani berbual. Eh sms la! Tak tahu la kenapa aku seronok sangat berbual dengannya. Sebab dia punya smiling cukup menggembirakan anda!. Murah senyuman.

Semalam kami berbincang pasal bisness. Emm.. susah nak jumpa mereka yang suka berbincang matlamat hidup mereka. Percaya la. Kalau dari sepuluh orang tuh barangkali 2 or 3 daripadanya saja!Mungkin itu menyebabkan aku rasa selesa berbual (walaupun sedikit malu). Mestilah!..Hak lagi teruk tuh, orang yang langsung takda matlamat hidup. Lo apa punya loklaq..haha. Hidup takda matlamat, go through je..apa kes. Eh melalut plok, so cik nurul ni katanya nak buka business bakery!. Memang padan ler tuh. Suka sangat buat biskut dan bakery katanya. Sempat juga aku merasa biskut raya dia hari tuh. Aku ingatkan dia nak bukak business kat utm nie..So aku bagi la suggestion supaya buat proposal, cari tempat, dan sebagainya. Boleh jugak aku joint veture, jadi pengarah pengurusan ke? Hahaha. Rupanya past grade nanti..Tengok tak semestinya belajor dalam bidang bio takleh buat biskut..hahaha. Maksud aku kita pelbagaikan la kemahiran yang kita ada. Jangan terlalu fokus pada sesuati skill sahaja. Pelbagaikan. Manusia sebenarnya mampu buat pelbagai perkara. Nak tak nak je!.

”ahaha,en im..nurul ckp ttg plan mse depan la!...”aha time tuh im nak jadi cashier pon boleh” :P...keje sendiri je or jualan dari rumah so LEH JAGA ANK2 KAT RUMAH JGK! (hahaha..saja ja im highlight..) ”more quality tme with my future kids!hee-..”

”Penulis tertarik kat statement kat atas nie..”
Penulis doakan kejayaan anda, insyaallah, yakin pada diri anda NURUL!.

0843, 240/10/08, Arked Meranti, UTM

No comments:

Post a Comment

Sila komen.