Tuesday, October 28, 2008

minggu bahagia aku..

SALAM..kenapa bahagia? Anda tahu? Aku pun tak tahu..hahaha kalau tak tahu sure aku tak tulis posting hari ini. WAH tak sabar2 aku nak menulis writing hari ini. Maklum lah ujung minggu lepas aku sibuk dengan final project studio nie..until aku tulis nih stil 80% ciap. Siang mlam until lewat pagi aku bersengkang mata mendesignnya. Kekawan aku wah senang lenang mengopy dari senior! Hebat. Manusia siapa tak nak senang? Aku pun nak. Anda nak SENANG? Tapi bagi aku nak SENANG yang sebetulnya. Kena SUSAH dahulu sekarang supaya SENANG berkekalan di kemudian hari. Takpe. Aku tak salahkan sesapa. Duduk dan FIKIR.

Aku mula dengan hari JUMAAT 24/10/08..mcm biasa aku pergi k studio seawal jam 8.30am. Siapkan kerja dan tolong rakan2 ku yg lain. Aku pun tak lah pandai mne pun, tapi klu aku tahu INSYAALLAH aku bantu. Minggu study week ni plok aku tawarkan perkhidmatan aku.."sesape yg nak mintak aku ajor apa2 for exam boleh je..bagitau bila". Even do kadang kala aku sendri tak tercatchup tapi bagi aku, seronok dpt tolong member2 aku. Tak kira la psl study ke, mintak nasihat ke..eh aku ni leh jadi kaunselor agaknya..Hah so pagi tuh aku pon jump ler studio master aku kat opis..so allahamdulillah dpt sign yg sgt bagus!Insyaallah aku ykin. Bukan pujian yg kita tagihkan tapi kepuasan dalam membuat sesuatu pekerjaan. Dan aku yakin dengan janji Allah SWT bagi mereka yg rajin berusaha!

Pada hari sabtu dan ahad aku banyak habiskan masa di bilik, semuanya sebab project nie..huhuhu. Sodey eden. Takpe ler. sedikit sebanyak terubat kebosanan di blok g30 apabila pada malam Sabtu sahabat ku darI uum ujung di utara sana call..Trima kseh ya maafkan saya :]. Dan aku semakin happy apbila teringatkan SENYUMAN dari sahabat baru aku dari G18! :] yaAllah murahnya senyuman dari hambaMU sorang nie..cukup menceriakan aku. Dlm sms dia mesti letak sign :] cmni..

Pada malam ahad, ntoh cmne aku sedikit geram. geram oder makanan dah dekat sejam tak sampai2!hahaha..tunggu punya tunggu last2 aku patah balik makan kat cafe kolej je. Lor..baru nie pon sme. Aku dh ler pose. Dkt pkul 7.45 tak sampai2 mkanan aku..ish2. Tulah wat kerja jgn ler men2. Kalu tak efect org len takpe. Cthnya tukang photocopy, fotostat paper men2 tergelak2, bergurou ngn kwan dia. Loh aku dah ler nak cepat. Dah ler tuh q panjang. klu quality baguih takpe jgk. Ish tak paham aku!. Malam tuh cik shu nk ajk mkn ngn cik nurul, tapi sebab cik nurul dh pergi opn house so im pon cm tak sedp plokkan..Im kawan ajk mkn ok je. Tapi kalu ber2 almk mule meroh muke ni..Bukan pe org sekeliling tgk "alamk itu kan abang mc!".."eh dia mkn ngn sape tuh yeh?"..cewah..yo o je. Mula la kontroversi itu ini. hahaha..Kadang2 jenuh xplen yg nie rakan sekerja (cthnya: bekas timb pres ke..hee), yg nie rakan sekuliah, kawan sekolah dan sebgainya. Kadang tuh orang nak discuss psl kerja. meting ke. Nak jmput jd mc ke. Sorry le cik akak abang pakcik mkcik..jgn slah anggap. Tapi klu ada jge..mungkin ta'aruf kot itu pun kat public ok!(insyaallah nawaituh)..heeee...shy*

Paling aku seronok, hari isnin semalam!. 1st aku dapat tlg sahabat ku di kolej selesai (walaupun tak selsai..hahaha)maslah. Tulah kadang2 my friends like to shared with me their probs. I dont know why?. I dont have degree in counseling! im planning..hehe. Takpe lah mcm aku ckp kat shabat sorang tuh..jgn anggap MASALAH SEBAGAI PROBLEM TAPI SEBAGAI PELUANG!. cthnya: orang percaya kat kita, so dilantik la pegang sebarang jawatan, padahal kita rasa tak yakin. So mula la anggap seme tuh sbg MASALAH. Cuba setting dlm MIND, "eh nie peluang aku nk belajar jd pemimpin..nak tak nak sok luse aku kene jadi ketua keluarga jgk!" cth..ish kamu ni corner je ckit tang tuh kamu gelaknya..ish2. Contoh le. aku habiskan masa pagi tuh breakfast bersama, discuss ckit isu2 semasa, ta'aruf ckit*.. :) petang then dia ajak im ke jj. Eh im di ajak ke or im nak ikut?hahaha..takpe sme le tuh. Mnemani shabt im berbuka di pizza hut. Wah berbuka pose ngn pizza?hahaha..trima kaseh sbb blnje. Klu nak compare ngn roti pizza tuh LAGI ENAK PERSAHABATAN YG TERJALIN ATS DASAR KEIKHLASAN!

No comments:

Post a Comment

Sila komen.