Thursday, October 23, 2008

dari perancang utk masyarakat...


Lawatan kepimpinan di rumah oku Kulai,Johor pd 20/10/08

http://miznunu.blog.friendster.com/

salam semuanya..salam sejahtera juga. Link kat atas nie sja im nak letak. nnti org len boleh jenguk :P jgn marah ye promo.hee..

Dari perancang utk masyarakat..
Fuh..aku mcm bernafas semula semalam. Dalam kelam dan ketidaktentuan mencari jalan keluar dari kokongan kejahilan diri dan masyarakat di luar sana. Aku tahu kecelaruan ini kalau aku biarkan lama kelamaan aku sendiri binasa. Mcm kata pensyarah aku semasa lunch bersama semalam, kalau kita tak dapat nak ubah semua, dapat seorang pun jadi lah dari tak dapat langsung. Dia kuatkan semangat juang aku utk membantu memperbaiki lagi suasana disekeliling aku. Mungkin anda tak mampu nak memahami tgjungjwab tersebut. Kadang2 sukar nak dijelaskan dengan kata2. Baru ku tau masih ada mereka yg berasa kesunyian seperti aku kerana tidak mengikut arus perdana (Majoriti tak semestinya betul dari minoriti). Aku akan teruskan nekad dan azam aku!. Aku tak semudah itu utk mengalah..Aku mmpu bantu people surounding me. Rasa ketanggungjawaban aku pada masyarakat membuak2 selepas Ayoh Said membuka mata hati ku ni. Aku sangat menghargai teman di sekeliling ku yang masih mengambil berat akan diri ku yg hina ini. Tiada apa yg boleh aku balaskan. Doa di sejadah barangkali hadiah terbaik. Mungkin kapal, seperti itu sbgai tanda penghargaan ku kerana menceriakan hidup dengan senyuman semanis itu. Mungkin juga mesej2 mengucapkan selamat berbuka dari utara sana. Atau apa saja. Terima kasih semua. Perjuangan mencari ilmu tak pernah berhenti rakan2 ku...

1 comment:

  1. Percayala aimran...Allah sntiase bersame kite.kte x kan pnah rse sunyi dalam idup ini.Hrgailah hidup ini sebaiknye...:)

    ~suha~

    ReplyDelete

Sila komen.