Thursday, October 23, 2008

target aku!


nak target guna alat yg betul!

target aku jauh,
sejauh utara-selatan,
sejauh timur-barat,
tak kenal erti lelah,
mencari identiti diri,
mencari redha ilahi.

target aku jauh,
cgpa 4.00 setiap semester pengajian,
menambah ilmu sampingan,
bersoal jawab dengan pensyarah,
mungkin kadang2 di gedung perpustakaan,
aku juga hidup senang.

target aku jauh,
aku tak nak jadi biasa,
orang biasa terlalu ramai,
aku nak jadi luar biasa,
orang luar biasa terlalu sedikit,
supaya aku dapat bantu mereka.

target aku jauh,
aku bukan cari populariti,
naik pentas menjadi mc,
aku bina keyakinan diri,
supaya kelak lagi aku mengerti,
hidup ini penuh duri.

target aku jauh,
bual bicara aku jaga,
nanti orang salah erti,
jaga masa supaya berfungsi,
jam di tangan tiada erti,
jika aku tidak uruti.

target aku jauh,
bertegur sapa saudara-saudari,
aku bukan cari pasangan utk berjoli,
kenal budi bicara hati,
mana tahu jadi ibu mithali?

No comments:

Post a Comment

Sila komen.