Wednesday, May 13, 2009

sampai hati kome..

salam

Sempena bulan baik nih..setiap bulan yg dicipta baik..ye tidak?Tapi bese la, kekadang ade jgak bende tak baik..Habih tuh hang buang bende tak bek..padan muke!hahahah..(monolog dalaman)

Wah alahamdulillah..aku menapak ke alam praktikal. Aku tahu mana mungkin dapat memahami semua ilmu perancangan bndar dalam masa 2bulan di DBKL nih. Tapi aku akan cuba belajar sebaik mungkin. Mulanya aku lapor diri kat DBKL Bdr Wawasan di area Kg Baru. Tunggu punye tunggu..check in kol9 am pkul 11.30 am baru ade officer layan kami..kekekekek..dok saje dalam bilik msyuarat. Tapi dpat jgk berkenalan ngn student praktikal dari u len. Dlm ramai2 tuh aku sowang paling outspoken..huhu. Tgok len mcm cuak2 ayam je..al maklum alam baru. Tak penah g opis kje. mule aku pon sme..tapi based on my experience dlm MPP alhmdllh ok.
Pendek kan cite..aku pon ditempatkan kat HQ DBKL di jln raja laut..my opis tingkat 10..mule aku masuk yaAllah..BERSEPAH!!. File lame gedabak sebesar kepale ikan jos..berterabur atas meje..few staf dtg berkenalan ngn aku and tlong sediakan tmpat utk aku..meja yg akan jdi saksi aku wat LI di situ..
CANTIK! pemandangan kat cni..view sungai..nmpak dataran merdeka..wow..aku memang suke tgok pmndgan bandor!! Staf kat cni seme bek2..even do smpai petang tadi aku baru 3hari LI..tapi dey all byk tolong. Hah aku dpt tugasan gak..mcm assignment buat kat studio tuh..Tapi ni assgment siyes punye. Wat garis panduan jln ampang!!Hah? Aku wat guidelines utk KL?Pergh..yep aku punye unit panggil zon utara 3. Kwsan aku area ampang smpai kg pndan. kat KL die divide 10zone. Paling busy kat zone tengah. Pusat bndar.
Pengalaman?hm..bese je..tgok gelagat kakitangan awam di ofis..hahahha..memang kelako. Sgat busy..cbuk g shopping (sogo dekat)..meeting tingkap?itu wajib..hahah..aduh..tak sanggup nk dengar..tapi nak wat cmne..dh itu tmpat aku. Tapi best jgk...dpt kenal dgn plbgai perangai staf. Eh bile aku nk lunch ngn dtuk bndar nih?Hahha..dengar cite datuk garang betul ke?hahaha. Hah pagi tadi nk g opis..tunggu tren dari 7am-745am!! Tren yang ke 10 aku baru dpt nek....wargh..hadiahnye..dpat warna merah punch kad.
So doakan aku dpt kaut knowledge sbyk mungkin...even do orang kje kat bangunan sebelah tuh dh tak nak kenal lagi kawannya..just go on ok. dont worry.
Pesan aku yang terakhir..pada semua sahabat dan rakan ku di luar sama ada kite penah kenal dengan mendalam atau just kenal nama dan tak penah bertemu kite adalah sama..takde beza. Jgn lah lupakan sahabat handai. Apabila anda bersedey anda mncri teman utk luahkan..bila anda gembira anda cuba lupakan rakan lama..tapi begituhla idup nih..saling bertukar ganti. Tapi bagi im..saya menghargai semua kenangan..TQ.

No comments:

Post a Comment

Sila komen.