Saturday, May 30, 2009

Tolong each other..

Salam ujung minggu.

Wah sekejap benor tinggalkan aku..atau aku yang tak cakna mase berlalu. Mungkin jugak. Mungkin tidak. Rasa macam yek..hahah..Ada beberapa stuasi yg aku lihat dan selami minggu lalu.
Sedarkah kita bahawa ada dikalangan saudara atau rakan-rakan yg mungkin mengharapkan bantuan anda? Tak kira lah apa jua permasalahan yg dihadapi mereka. Adakah kita pernah bertanya kepada mereka..."mat hang de masalah ke? murung bebenor.." or "eh knape awak lame mndiamkan diri..ade masalah ek?"..takde?
Kalau takde malang sungguh. Sanggup anda bersuka ria sesorang tapi abaikan orang di sekliling anda? Tak kira lah kawan, sahabat atau masyarakat kita. Sanggup kamu makan sehingga terlentang kekenyangan? sedangkan ada yang sanggup mengikat perut kerana tidak mampu untuk makan seperti mana kita. Bantulah orang di sekeliling kita walau apa pun masalahnya mengikut kemampuan diri sendri..mungkin nasihat semata-mata. bantuan tak semestinya wang ringgit. Mgkin juga tenaga dan idea anda..yg mgkin mmbntu keluarkan org sklilng dri belengu masalah. Bukan mnambah beban masalah mereka..Bantulah walau apa pun jawatan anda. Mereka adalah sbhgian dari kita.
Kepada mereka yang dibantu pula..terimalah apa jua bantuan yang diberikan kepada anda..seperti mana mereka yang ikhlas membantu diri anda keluar dari permasalahan. Walaupun dengan ayat "sabar.."...
Teruskan membantu!
Our society is part of our body!!
"Hidup ini menjadi bermakna dengan bantuan anda yang sekecil zarah"

No comments:

Post a Comment

Sila komen.