Friday, May 1, 2009

Star Hill=Bkt Bintang


Bukit Bintang, Kl



Salam..wah dah lama tak pergi BB. Kat sni lah aku mule belajo idup kenal ngan khidupan kote..Nape aku cakap cmtuh..sebabnye kat BB lah aku blajo kje...sebagai promoter kasut di Metrojaya BB Plaza. Kalu nak tau makcik aku manager branch kasut kat citu..so time2 cuti aku g keje kat citu..tupon klu de kosong..hahah..besenye die offer kat ank buah dulu. Gaji mahal ckit..klu bese RM4 sejam. Tapi klu family bg RM4.50..hahaha. Klu nk tau dulu aku nih bkn jnis explorer. Aku nih jnis duduk kat umah je. Kuo pon bile family ajak..tapi takat men bola kat area umah tuh bese la..g bandar..ooo..tak mnat..Then aku pkir smpa bile aku tak nk jguk dunia..tgok ragam org ngn cm2 perangai kan?. So past SPM gitu aku dh pndai n berani xplore sndiri..Jln2..sebabnye aku jdi promoter kat cni lah..Aku mule mgenali khidupan metropolitan. Susah payah UMI ku ulang alik balik umah nk myusukan anknye di umah dari MINDEF, naik bas time jam2..time aku baby dulu ler... Hurm..If aku tak jdi promoter dulu mmberanikan diri bjumpa msyarakat, maybe aku tak de di tmpat yg aku berade skrang. Yep, berani berjumpa dgn msyarakat yg plbgai ragam. Silap bulan aku memerap kat umah je lah smpai ke beso...Leni allahamdulillah. Aku smakin suke mengembare. Mncari pmndangan alam yg cntik2..Bndar2 lama yg dihiasi bgunan rumah kdai di kiri kanan pon dh ckup mngujakan aku. Lagi2 dlm pngajian aku amik skrag..urban planning. Now kalu aku tak bwak camera tak sah. Camera nikon D40 adik la yg jd mangse..hahaha. Tulah sape suh beli..heee. So moral of the story nih..pergilah mngembare..kerana alam akan mndidik jiwe kite supaye mngenal DIRI dan PENCIPTA. Akhir kate utk post nie..Aku suke HIJAU.

No comments:

Post a Comment

Sila komen.