Thursday, May 14, 2009

Jurulatih Im kena rompak!!

Salam..

Terkejut aku bila dengar berita kat radio time nk g kerja pagi tadi..family En Syahrin b. Jamaludin kena rompak. Berderau aku dengar. Eh ke aku yang silap dengar? Bila disebut jawatan dan tempat tinggal mangsa aku masih tak yakin tht is my jurulatih pengucapan awam dulu kat UTM sem 2 2007/2008..bila aku tngok rncangan 999 kat tv3 betul la..en syahrin..

Beliau pernah mnjadi jurulatih aku time ko q dulu. Buat pertama kali aku diajar utk menjadi pengamal pengucapan awam yg profesional. Tak kira la sama ada mc, pemidato, penceramah..seme dia ajar kat kelas dulu. Beliau juga pernah jmput aku jadi pengacara di sebuah sekolah dan diberi bayaran..my 1st payment in this field!! Menjadikan aku lebih bersmgat utk memahirkan diri dlm bidang tsebut. Tak kira la kelak aku jadi penyarah ke, ahli politik atau pengamal disiplin perancangan..semuanya memerlukan kemahiran berucap. Alahamdulillah now dengan pengalaman yg aku kutip sikit demi sikit..aku nmpak peluang yg cerah dlm bidang nih..walaupun pada mulanya hanya sebagai hobi..

Semua penjenayah yg memecah msuk rumah dtembak mati oleh polis. Keluarga beliau selamat. Saya mewakili semua pelajar beliau mengucapkan takziah buat en syahrin sekeluarga..

Buat penyagak kat luar..berenti ler wat keje dok halal tuh..bek jadi cleaner kat opis aku!!

2 comments:

  1. ouh. ak ade tgk news sal itu. Tak sangke lak tuh lect ko.

    ReplyDelete
  2. aa...de jgk tgk brite psl 2 smalam..
    ksian kt fmily die...
    dh la time 2 juz de wife n ank2 die je kt umah..
    nseb bek sumea slamat...

    ReplyDelete

Sila komen.