Saturday, December 5, 2009

Tomyam di pejabat

Salam

Nur Kasih pon dah habis..cuti semester pon dh nak habis. Cuti yang pendek, tapi penuh bermakna untuk orang seperti aku..yang terus mencari sesuatu. Seperti usaha Si Adam yang berusaha menjadi lebih baik. Wah..hantu Nur Kasih jugak nih walaupun aku berada di perantauan sewaktu episod terakhir!. Sebaik habis minggu peperiksaan, hati aku kembali tenang..melihat draf keputusan yang semakin meningkat. Alhamdulillah..walaupun tidak berjaya 2 sem berturut-turut mendapatkan list dekan yang menjadi target aku setiap semester. Aku tidak akan berasa menyesal walau sekali pun aku banyak terlibat dalam program di universiti..lagi-lagi MPP. Disini lah aku belajar untuk menjadi manusia. Disinilah aku berpeluang untuk terus membantu sesama insan. Syukur, kerana aku diberi peluang untuk bertemu orang2 yang hebat. Rakan-rakan yang sentiasa membantu, memberi nasihat dan menjadi teman bual takkala aku keseorangan. Sepanjang cuti aku hanya pulang ke rumah beberapa hari.

Sepanjang cuti ini aku berpeluang untuk bertemu golongan teknokrat, perancang bandar di Hari Perancang Bandar Sedunia dan Hari Habitat Sedunia 2009 di PWTC, kemudian menyertai sebuah kem kepimpinan di Melaka. Walaupun cuti, masih sempat menghadiri mesyuarat TNC A & A bersama presiden setiap negara membincangkan kebajikan dan hal akademik pelajar antarabangsa. Mungkin mesyuarat rasmi terakhir sebelum aku melepaskan jawatan secara rasmi pada bulan Januari akan datang. Sebelum outstation, sempat juga menyertai JKM KRP dlm Bersamamu TV3 di Batu Pahat.

Program terbesar aku ialah X-UK 09, dimana aku terpilih untuk menyertai prgram ke London (3hari) dan Paris (2hari) melalui penajaan HEP dan juga GOP. Alhamdulillah..pengalaman berada di luar negara membuka minda aku melihat dunia lain. Insyallah akan dikongsikan dalam penulisan akan datang secara bersiri.

Hmm...hari ini, aku dengan abg izwan, cik nadia and afendi main masak2..awal pagi menikmati nasi lemak di kedai mamak dan ke pasar. Masak bersama!..mkan tengahri di pejabat MPP bersama-sama.

Kolej sunyi..tiada kenderaan bertali arus seperti hari-hari biasa..hari yang tenang.. Selamat berhujung minggu buat anda semua !!!!

No comments:

Post a Comment

Sila komen.