Wednesday, April 15, 2009

aku di bilik mpp

Assalamualaikum wbt.

Masa malam ku kini..terisi di pejabat MPP. Tempat dimana aku bermesyuarat, bergelak tawa dengan rakan seperjuangan sehingga tidur menghilangkan kepenatan. Walau tidak mempunyai sebuah bilik seperti majlis eksekutif tapi aku lebih selesa duduk buat kerja di meja meeting nie..Penuh dengan kertas & segala benda peralatan aku. Kertas nie plak aku susun ngan sistematik. Ikut program. Kertas A4 dilipat 2. Nama program aku tulis di depan menjadi rujukan. Tulah sistem file yg aku amalkan. Bila mengantuk buat kerja dan study, aku masuk dapur..cari makanan..hahaha. Kalau ada roti dan telur pon dah cukup. Celup roti dalam telur kemudian goreng. Letak je atas meja nie..confirm habis..haha..sambil minum air teh perisa strawbery panas tengah pagi macam nie..pergh tenang. Walau realiti, banyak kerja aku perlu uruskan. Baru nie aku balik rumah, aku rehat sepuas hati. Mencari masa berkualiti dengan keluarga yg dah lama aku tak jengah kerana sibuk ngn aktivti mpp. Walaupun minggu nie study week..kerja2 masih diteruskan macam biasa. Study tetap study. Tak boleh culas. Bak kata Ust Ismail, timb pengarah MSI, akademik tetap kena jaga walau kita sibuk berpersatuan!..Lagu-lagu nasyid opick (indonesia) jadi teman malam hari..sebelum aku masuk tidur di bilik photostat...hahahaha.

1 comment:

Sila komen.