Saturday, June 27, 2009

LI n Kematian Mikail..

Salam.

Ada beberapa perkara yang akan/berlaku dalam beberapa hari lalu/ akan datang menarik perhatian aku sebagai pemerhati. Pemerhati tidak perlu dilantik, cukup untuk diri sendiri berfikir dan menganalisis. Ambil pengajaran di sebalik kejadian. Beruntung kepada mereka yang suka berfikir walau seketika.
Latihan industri (11/5-3/7/09)
2 bulan aku naik turun di tingkat 10 DBKL menara 1 buat LI. Banyak jugak aku belajo dekat citu. Selain ilmu2 biasa dlm bidang planning. Aku juga belajo ilmu utk kenal manusia. Ilmu nih kite boleh belajo dengan memerhati. Manusia nih banyak ragam dan perangainya. Kalu kite bincang dalam konteks bekerja, ada yang jenis senyap hasil kerja mantap. Ada pulok kerja popekpopek (merungut.sampai kerja selesai dibuat)..hasil kerja pon bagus. Ada jugok hok bising je lebih...kerja satu pon tak berkualiti. Ada pendiam tapi. Ada yang suka merungut. Tapi akhirnya walau mcam mana pon manusia nih.. HASIL KERJA jugak akan dinilai oleh orang lain. sama ada BAGUS/ALA KADAR BAGUS/TAK BAGUS. Bagi yang bekerja, teruskan kerja anda selagi pekerjaan kita masih selari dengan norma2 manusia dan agama...
MJ meninggal(26/6/09)
Wah..uncle MJ nih aku pon tak kenal sangat. Sebab bukan uncle aku..hahaha..tapi aku bila ku dengar radio berite kematian MJ..aku sedikit tkjut. Bukan sebab MINAT!. Tkjut bila ramai sungguh org duk puja die. Bila aku semak2 surat khabar hari nie.Terpampang muka die kat muka depan paper. Betape famous dan terkejutnya dunia terhadap kematian MJ. Raje Pop?. Ek ntoh aku pon tak amik tau sangat hal ehwal artis, yang aku tau HEP kat UTM..hahaha..Ade lah blog kawan kepada kawan komen, kenapa berita kematian dia satu dunia amik kisah. Amik tahu. Sampai satu hari suntuk radio pasang lagu2 dia? Kenapa individu yang lebih layak utk mendapat penghargaan tak diingati atau diratapi (aspek positif)?cth Nabi Muhammad SAW. Tokoh2 ilmuan lain?. Aku pon tak kenal. Tapi boleh bace buku2 belambak je kan?. Tapi kenapa artis??Kenapa penyanyi?Pelakon?. Aku semakin pelik bila sebuah stesen radio memainkan beberapa kali rakaman perbualan antara peminat MJ di Malaysia yang mendakwa pernah bersalam dan bergambar dengan MJ semasa dtg wat show kat Malaysia. Bila ditanya DJ tuh.."lembut tak tangan MJ masa awak salam dia??" tanya DJ. "Ehhh..lembut sangat!!!!" dijawab peminat tuh. Haih aku percaya pemanggil tuh Melayu n Islam. Orang Melayu je yang selalu tergila akan artis2,nyanyi2, konsert2 nih..jarang dengor bangsa len. Ada tapi takde fanatik cam kite. Berita menujukkan pngumuman kematian oleh abang MJ (peluk ISLAM) yang mengatakan arwah seorang ISLAM..dengan namanya MIKAIL..ameen harap2.. Hanya Allah Swt saje mampu mengangkat martabat seseorang itu :)
MHS 2009/2010
Selamat datang aku ucapkan sekali lagi..ucapan yang sentiasa melintasi telinga aku. Sebaik saja memasuki menara gading. Penat aku cari gading..tak jumpe2..hahahaha. Tht joke..hahah. Ermm.
Tahniah kepada adik2 ku..cari lah sebanyak ilmu kat kampus nanti ok. Good luck jugak kepada ejen2..eh jap..KREW!..hahah..Oo..Pjoe nanti mung! (kawan seblogger). Terkejut jugak kawalan dan pemeriksaan kesihatan yang dilakukan.Takut tersebarnye H1N1 kat UTM.Eh Pjoe anto gambor krew2 tngoh possing pakai MASK!!!hahaha..Good Luck utk smee.
Sedeyy..niat suci "dihalang".. :(

No comments:

Post a Comment

Sila komen.