Thursday, January 7, 2010

Selamat bersara buat semua


Selamat bersara buat semua


Takkala kesibukan menguruskan diri di bulan Januari ini, masih sempat aku mencari peluang untuk bersama-sama rakanku..yg mungkin tak lama lagi bakal membawa haluan mereka. Ke utara, selatan, barat dan timur. Aku masih disini..sebelah pagi berkejaran ke kuliah dan malamnya penuh dgn janji temu, pertemuan, mesyuarat sana sini, program itu ini..aku suka. Aku puas. Mungkin orang anggap aku gila barangkali. Tapi inilah kepuasan untuk diri ku…terus berkhidmat utk semua.


Menggalas amanah itu bukan senang. Tak tertunai jawabnya esok lusa dipersoal. Orang lihat amanah itu mudah. Cukup mudah dengan hanya berkata-kata. Tidak. Pahit getir hanya diketahui oleh orang yang menanggungnya. Kita hadir bukan ingin menggoncang dunia, tapi cukup dengan mengubah diri terlebih dahulu. Sebelum kita melangkah jauh. Harapan, visi, misi tak penah selesai. Sentiasa diperbaharui dan berusaha mencapainya. Entah bila akhirnya sudah pasti kita tidak tahu. Putus asa bukanlah sifat yg diredhai oleh Nya. Apatah lagi orang yg tidak mahu langsung berusaha. Besar mana pun hati dan jiwa kita, jangan lupa masih ada yang berkuasa. Terukan, jangan berhenti. Carilah potensi dalam diri. Keluarkan. Terjemahkan dengan tindakan yang baik. Dengar juga nasihat dari yang berpengalaman. Bantulah semua orang.


Kadangkala muhasabah diri tak sampai lima minit, lunch, dinner & breakfast kita lebih lama..

Mohon maaf takkala sepanjang melaksanakan amanah sebagai Pengerusi Jab. Perhubungan Luar dan Pengantarabangsaan MPP UTM 0809.

Pembubaran MPP -20/1/2010 Penamaan Calon - 25/1/2010 PRK UTM MPP0910-28/1/2010

"Anjakan umur, anjakan pemikiran kali ke-22"


1 comment:

Sila komen.