Monday, October 12, 2009

Belajar apa itu pengorbanan


Salam

Rasanya lama sudah tidak ada penulisan di ruangan ini. Kesibukan menguruskan program menuntut bukannya sedikit pengorbanan. Kadang kala wang ringgit beribu ringgit dan juga kasih sayang dari insan tersayang. Walaupun semalam family ku mengadakan open house, aku tidak dapat pulang untuk bersama-sama. Keluarga dari Terengganu pun turut serta. Wah..mesti meriah dan seronok. Lagi-lagi melihat telatah cicit nenek yg petah berbicara dengan dialek Terengganu yg sgt pekat..hahahah. Insyallah cuti semester akan datang, anakanda pulang ke kg halaman. Tetapi sedikit sebanyak rinduku terubat apabila menerima jemputan rumah terbuka di rumah sahabat di Kangkar Pulai. Walaupun baru sahaja berkenalan dan bertemu dalam bidang kepimpinan, aku sangat menghargai beliau walau hanya sebagai rakan biasa. Terima kasih kepada pengetua KTF yang sentiasa melayan diriku ini sebagai anak angkat kolejnya..hahaha. Insyallah jika ada program, saya turun membantu. Kita perlu memahami apa itu pengorbanan, kerana pengorbanan itu menuntut sesuatu yang kita sangat sukai dan cintakan. Kita perlu belajar untuk berkorban. Seperti mana yang diajar oleh agama kita supaya sentiasa memberi dari menerima. Bukan sahaja pengorbanan wang ringgit tetapi, tenaga, pemikiran, perasaan dan banyak lagi. Terima kasih sahaja yang mampu aku ucapkan kepada rakan-rakan, ahli keluarga dan 'disana' yang tidak putus-putus memberi semangat bagi aku meneruskan pendakian kejayaan ini. Hanya doa menadah kesejahteraan buatmu, para sahabatku di mana jua kamu berada. Amin.


No comments:

Post a Comment

Sila komen.